خوش آمدید به سایت زیبایان اینجا همه کار و همه چیز برای زیبایی جویان است
تجهیزات و تکنولوژی زیبایی, جراحیهای زیبایی, زیبایی با روش‌های درمانی

ابدومینوپلاستی، مزایا و معایب

ابدومینوپلاستی، مزایا و معایب

فهرست مطالب

به طور کلی، ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی کاهش وزن است که به منظور اصلاح و بهبود شکل بدن و حذف پوست و چربی اضافی در ناحیه شکم انجام می‌شود. در ادامه، ۸ سوال مهم در مورد این عمل جراحی را برای شما بیان خواهم کرد:

 

ابدومینوپلاستی، مزایا و معایب | زیبایان

عملکرد ابدومینوپلاستی 

ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی است که در آن پوست و چربی اضافی از ناحیه شکم برداشته می‌شود و عضلات شکم تقویت می‌شوند. این عمل جراحی ممکن است به صورت کامل یا جزئی انجام شود، به عبارت دیگر، می‌تواند به شکل بالا یا پایین شکم باشد.

در این عمل جراحی، جراح برشی در ناحیه شکم انجام می‌دهد تا پوست و چربی اضافی را از این ناحیه بردارد. سپس عضلات شکم تقویت شده و به هم متصل می‌شوند. در ادامه، پوست ناحیه شکم کشیده شده و به بالا تنیده می‌شود تا به شکلی جدید و باریکتر شکل بگیرد. پس از عمل جراحی، باید حداقل ۲ تا ۴ هفته زمان برای بازگشت به فعالیت‌های روزانه در نظر گرفته شود.

 بازگشت به فعالیت‌ها

مدت زمان لازم برای بازگشت به فعالیت‌های روزانه پس از ابدومینوپلاستی، به طور کلی به سایز و مدت عمل جراحی، سطح فعالیت قبلی شما و نوع کاری که انجام می‌دهید بستگی دارد. به طور کلی، پس از این عمل جراحی، باید حداقل ۲ تا ۴ هفته زمان برای استراحت و بهبود به خود بدهید. در صورتی که شغل شما نیاز به فعالیت های سنگین داشته باشد، باید به مدت بیشتری استراحت کنید تا زخم‌های جراحی بهبود پیدا کند. همچنین پس از عمل جراحی، لازم است که به دستور پزشک، فعالیت‌های ورزشی خود را به طور کامل متوقف کنید و به طور تدریجی آنها را از نو شروع کنید.

میزان درد

 ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی است و بهطور کلی، ممکن است دردناک باشد. اما باید در نظر داشت که میزان درد پس از عمل جراحی، بستگی به عوامل مختلفی مانند میزان درد پیش از عمل، نوع عمل جراحی، میزان بازده عضلانی، و جراحی‌های همزمان دیگر داشته باشد.

برای کاهش درد و احتمال سایر عوارض پس از عمل جراحی، معمولاً پزشکان مقداری داروی کاهش درد به بیماران خود تجویز می‌کنند. همچنین، پیش از عمل جراحی به شما داروها و تکنیک‌هایی نظیر مصرف آنتی بیوتیک و انجام کمپرس در طول عمل جراحی نیز تجویز می‌شود تا درد و عوارض پس از جراحی کاهش یابد.

بعد از عمل جراحی نیز لازم است که بیماران شرایطی مانند خوابیدن با سر بالا، مصرف مواد مسکن و استفاده مداوم لباس‌های جمع کننده را رعایت کنند تا درد کاهش یابد.

ابدومینوپلاستی، مزایا و معایب | زیبایان

 غذا خوردن و مصرف الکل؟

بعد از ابدومینوپلاستی، لازم است که تغذیه و مصرف الکل خود را مدتی محدود کنید. پس از عمل جراحی، شما ممکن است از درد و تورم در ناحیه شکمی رنج ببرید و در نتیجه، شاید نتوانید به طور معمول غذا بخورید.

بسته به توصیه پزشک، شاید شما برای چند روز اول پس از عمل جراحی، تنها مایعات را بخورید و به تدریج غذاهای نرم و پوره شده مانند سوپ و پوره مرغ را به تدریج به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین، مصرف نوشیدنیهای الکلی بعد از عمل جراحی نیز باید تا حد امکان محدود شود زیرا ممکن است باعث افزایش خطر عفونت و تب شود و همچنین ممکن است باعث تشدید درد و سایر عوارض پس از عمل جراحی شود.

به طور کلی، برای رژیم غذایی پس از ابدومینوپلاستی و محدودیت مصرف الکل، باید به توصیه‌های پزشک خود توجه کنید و از خوردن هرگونه خوراکی که به شما توصیه نشده

است، خودداری کنید.

 تغییر روش زندگی

 پس از انجام ابدومینوپلاستی، لازم است که به روش زندگیتان تغییراتی ایجاد کنید تا بهترین نتیجه از عمل جراحی بگیرید. این تغییرات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تغییر در روش تغذیه: پس از ابدومینوپلاستی، بهتر است که رژیم غذایی سالم و متعادلی را رعایت کنید تا بهبود سلامتی شما بیشتر شود. بهتر است از خوردن غذاهای چرب، شیرین و پر نمک خودداری کرده و به جای آن‌ها از میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای پرپروتئین مانند گوشت، ماهی و تخم مرغ استفاده کنید.

فعالیت بدنی: پس از عمل جراحی، بهتر است که فعالیت بدنی را به طور تدریجی و با توصیه پزشک شروع کنید. انجام فعالیت‌های ورزشی منظم و ملایم مانند پیاده‌روی و شنا کمک می‌کند تا وزن شما ثابت بماند و سلامتی عمومی شما را بهبود ببخشد.

رعایت داروها و توصیه‌های پزشک: پس از ابدومینوپلاستی، لازم است که توصیه‌های پزشک خود در مورد مصرف داروها، تغییرات درمانی و مراقبت‌های پس از عمل را رعایت کنید.

در کل، باید به توصیه‌های پزشک خود پایبند باشید و هرگونه تغییر در روش زندگیتان را با وی مشورت کنید تا از بهترین نتیجه پس از ابدومینوپلاستی بهره‌مند شوید.

 خطرات احتمالی

همه عملهای جراحی، همراه با ریسک‌هایی هستند و ابدومینوپلاستی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما با توجه به پیشرفت‌های علمی و پزشکی، این عمل جراحی به طور کلی به عنوان یک عمل جراحی ایمن شناخته می‌شود.

ریسک‌های مربوط به این عمل شامل عفونت، خونریزی، خونریزی در داخل بدن، اختلالات تنفسی، درد و التهاب در ناحیه عمل، واکنش به بیهوشی و … است. با این حال، این ریسک‌ها با توجه به تجربه و مهارت پزشک، بیمار و شرایط عمومی آنها کاهش پیدا می‌کند.

به علاوه، انتخاب یک پزشک با تجربه و صلاحیت کافی نقش بسیار مهمی در کاهش ریسک‌های مرتبط با عمل جراحی دارد. بنابراین، بهتر است قبل از تصمیم به انجام این عمل جراحی، به دنبال یک پزشک با تجربه و صلاحیت کافی بگردید و به او مشکلات و بیماری‌هایی که دارید را مطلع کنید تا بتواند بهترین روش عمل را برای شما پیشنهاد دهد.

ابدومینوپلاستی، مزایا و معایب | زیبایان

ابدومینوپلاستی و زایمان

عمل ابدومینوپلاستی به تنهایی برای زایمان مشکل ایجاد نمی‌کند، اما در بعضی موارد ممکن است تاثیر بگذارد. برای مثال، در صورتی که در حین این عمل جراحی، جراحی در قسمت پوستی شکم صورت گرفته باشد، این ممکن است باعث افزایش خطر نارسایی مبتنی بر نقص واژن شود.

به طور کلی، اگر قبل از انجام این عمل جراحی باردار شده‌اید، بهتر است با پزشک خود در مورد برنامه ریزی زایمان صحبت کنید. در برخی موارد، پزشک ممکن است عمل شما را به عقب بیندازد و توصیه کند تا پس از زایمان این عمل جراحی را انجام دهید. در موارد دیگر، زایمان طبیعی ممکن است غیرممکن باشد و باید از زایمان با سزارین استفاده کرد.

به طور کلی، برای اطمینان از سلامتی شما و جنین خود، بهتر است همیشه با پزشک خود در مورد تمامی مسائل جراحی و زایمان صحبت کنید.

کنترل وزن 

پس از انجام ابدومینوپلاستی، ممکن است شما به طور موقت وزن کمی اضافه کنید، اما اگر رژیم غذایی و ورزش منظم را رعایت کنید، این وزن اضافی را می‌توانید بازگردانید. همچنین، اگر به رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی پایبند باشید، احتمال بیشتری برای حفظ وزن مناسب پس از عمل ابدومینوپلاستی وجود دارد.

بهترین راه برای حفظ وزن پس از این عمل جراحی، پایبندی به یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم است. پزشک شما ممکن است پس از عمل ابدومینوپلاستی، به شما رژیم غذایی و ورزشی مناسب را توصیه کند که به شما کمک می‌کند وزن خود را کنترل کنید و از دست دادن وزن ناشی از عمل جراحی را تقویت کنید.

به طور کلی، اگر به رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم پایبند باشید، احتمال کاهش وزن بیشتر و حفظ آن پس از انجام ابدومینوپلاستی بیشتر است.